Přístup k výuce

Přístup k výuce

Je pro mne velmi důležité, abyste byli schopni se domluvit.

Mé priority

Je pro mne velmi důležité, abyste byli schopni se domluvit. Často to znamená odbourat vnitřní bloky z mluvení a naučit se určité techniky, jak si poradit v případě, že si nemůžete na něco vzpomenout.

Chyby

Chyby vnímám jen jako kroky na cestě. Ve škole nás asi většinu učili, že chyby se nemají dělat a že jsou znakem selhání. Tento přístup mi však nepřijde jako učiteli příliš efektivní. Rád říkám, že chyby se řeší vlastně jen ve škole. V reálném životě jde o to se domluvit.

Jak mluvit správnou a plynulou angličtinou?

Cesta k dokonalosti podle mne vede přes dva kroky. První je, že se domluvíme s chybami. Poté je možné chyby postupně eliminovat. První krok se nedá přeskočit. Ze zkušenosti jsem si ale všiml, že mnoho lidí by rádo hned od začátku mluvilo správně a bez chyb, což vytváří příliš mnoho stresu. Mysl pak není relaxovaná a člověk prostě neřekne nic. Nevybavují se mu slovíčka, atd…
Vzpomeňte si, jak jsme se učili jezdit na kole. Kolikrát jsme z toho kola spadli, než jsme se to naučili. Nemělo cenu to hodnotit: „Zase jsem spadl, nikdy se to nenaučím.“ Prostě šlo o to znovu nasednout a zkoušet to dál.

Přístup ke studentům

Svých studentů si velmi vážím. Každý, kdo se chce stále učit a zdokonalovat, má můj největší respekt. Vím, že chodíte do práce, máte rodiny, děti, atd…

Každý jsme jiný

Říká se, že angličtinu se může naučit každý. Jenže každý máme své tempo. Někdo se učí rychle, někdo potřebuje více času. V tomto směru jsem velmi přizpůsobivý. Pojedeme podle vás. Můžeme jet velmi pomalu, nebo téměř vylítnout v každé zatáčce.

Jaký jsem učitel

Považuji se za velmi mírného a klidného učitele. Pohodová atmosféra je pro mne prioritou. Žádné zpocené zadnice. Na druhou stranu neustále podvědomě dávám větší boty, do kterých potřebujete dorůst. Jak do nich dorostete, už vám opět dávám větší. Člověk má sice neustále pocit, že jsou mu ty boty velké, ale pak se ohlédne zpět a řekne si: „Wow“.

Důležité je neřešit, co si o vás ostatní myslí

Řešit, co si o mne myslí můj učitel, je mrhání časem a energií. Berte mne, že funguji jako navigace. Navigace řekne: „Zatočte vlevo.“ Vy nezatočíte. V takovém případě si o vás navigace nezačne myslet, že jste špatný řidič, nebo něco podobného. Prostě jen vyhodnotí situaci a před další odbočkou řekne: „Zatočte vlevo“.